Du er her

Det hittil smarteste året i profesjonell rengjøring

Nilfisk starter 2019 med å gi en innsikt i den profe­sjonelle rengjørings­bransjen her og nå – slik de ser det.
Av Trond Erik Hillestad
Publisert 05.02.2019 06:55

Nilfisk har et eget Insights & Analytics-team som nå har jobbet hardt med å evaluere kundetrend­prognosen for 2019. Her deler Annika Jeppesen og Martin Troelsgaard fra teamet noen av de viktigste og mest relevante observasjonene.

Deres fulle rapport kan ses her: Statusrapport vedrørende 2019s største kundetrender

Her er et utdrag:

  • Bærekraft som norm: Kravene blir stadig høyere når det gjelder sertifiseringer og tiltak for å redusere fotavtrykket av aktivitetene.
  • Færre hender på dekk: Operatør­gjennom­trekken er allerede stor i rengjørings­bransjen, og blir stadig større. Redusert strøm av arbeids­kraft skaper høyt trykk i alle bransjene som vi betjener, og dette vil sann­synligvis påvirke etter­spørselen etter autonome løsninger.
  • Tilkoblings­mulighet som funksjon: Dette er kanskje den viktigste drivkraften. Mange bransjer er interessert i å innføre oppkoblede løsninger. Vi er nødt til å sørge for at våre løsninger bidrar til å gjøre produksjonsvirksomheten levedyktig et godt stykke inn i fremtiden.
  • Når maskinene er oppkoblet, må de fungere problem­fritt i drifts­miljøet. Hvilke omkring­liggende systemer skal maskinene kobles til? Hvordan vil de fungere sammen med intelligente bygninger etter hvert som disse blir vanlige? Dette er spørsmål som vi må begynne å ta på alvor.
  • Betydningen av sikkerhet: Større tilkoblings­muligheter skaper nødvendigvis behov for økt sikkerhet og transparens, særlig når man tenker på at hensikten med autonome løsninger er at de skal betjenes med minimalt tilsyn.
  • Leasing, ikke kjøp: Outsourcing av maskin­vedlikehold, slik at ansvaret blir lagt i hendene på leverandøren, bidrar til å redusere mer tradisjonell risiko forbundet med fullt eierskap.

Alle disse trendene peker mot ytterligere et år som vil bli definert av etter­spørselen etter løsninger som er enda mer effektive og intelligente, melder Nilfisk.

Som vi forstår av Nilfisks presse­melding, ønsker de å dekke denne etter­spørselen. De skriver: «Med innsats fra hele vår globale arbeids­styrke kombinert med motivasjonen til å overgå både våre egne forventninger og våre samarbeids­partneres og kunders forventninger, ser vi frem til et spennende og fremgangsrikt 2019.»

Les full rapport her:Statusrapport vedrørende 2019s største kundetrender,
https://www.nilfisk.com/nb-no/local-about-us/resource-center/Pages/article-Heads-Up-On-2019%27s-Biggest-Customer-Trends.aspx


Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på