Du er her

Gerflor kjøper linoleums­virksomheten i DLW

Kjøper skal gjøre Gerflor til en komplett leverandør til prosjekt­markedet.
Av Trond Erik Hillestad
Publisert 08.10.2018 12:19

Med linoleum som døråpner, håper Gerflor Skandinavia på ytterligere vekst, også for vinyl­segmentet. Det melder bransjemagasinet IFI.no.

– På sikt vil DLW bli helt integrert i Gerflor Skandinavia, men foreløpig er kunde­supporten lagt til Danmark. To av DLWs selgere er blitt med til Gerflor, og nå har vi i Norge åtte ansatte selgere og to agenter i ulike distrikter over hele landet, sier markeds­sjef prosjekt Ildiko Vanem.

Selskapet DLW har eksistert siden 1882, men kundene har gjennom­levd usikkerhet rundt til­gjenge­lighet og leverings­tider, spesielt etter at Armstrong trakk seg for et par år siden.

– Kundene kan nå være sikre på at DLWs produkter vil leve videre. Usikker­heten er borte, og er blitt erstattet av stabilitet og sikre leveranser, sier Rune Langeteig, salgssjef prosjekt.

I Norge legges årlig cirka 450 000 kvadrat­meter linoleum­gulv, og DLW hadde før Gerflor tok over selskapet en markeds­andel på 10-15 prosent. Til sammen­ligning kan det nevnes at markedet for vinyl er på 4 millioner kvadrat­meter her til lands.

– Men med linoleum i porte­føljen er det vesentlig lettere for oss å komme inn til enkelte aktører. Av og til er linoleum det beste alternativet, men mange ganger vil vinyl fungere bedre. Det kan vi nå vise for kundene, sier Langeteig.

Kilde: DLW åpner flere dører for Gerflor, https://www.ifi.no/dlw-apner-flere-dorer-for-gerflor


Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på