Du er her

Hvordan ivareta personalet ved konkurranse­utsetting?

Det er kritisk at du ivaretar personalet om du setter i gang en outsourcing­prosess, melder Tomabloggen, og gir gode råd om hvordan.
Av Trond Erik Hillestad
Publisert 14.12.2018 06:14

Tomagruppen blogger ukentlig om FM-bransjen, og nylig ga Arnt Morten Skei nyttige råd ved konkurranse­utsetting.

Skei jobber som konsern­direktør HR & HMSK i selskapet, og har ved flere anledninger også holdt nyttige foredrag i renholds­bransjen.

Denne gang gir han gode råd om konkurranse­utsetting, der et selskap f.eks. skiller ut en avdeling som en selvstendig enhet eller selger enheten til nye eiere.

En slik endrings­prosess kan deles i fire faser, og det å kunne forutse og forberede de fire fasene, kan være til stor hjelp for å få en vellykket prosess. Hele artikkelen hans finner du på Tomabloggen:

Hvordan ivareta personalet i en outsourcingprosess? https://blogg.toma.no/hvordan-ivareta-personalet-i-en-outsourcingprosess


Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på