Jørgen Sannesmoen, CEO i Datec og Karolina Henriksen, CEO i Lilleborg. (Foto: Lilleborg)
Lilleborg og Datec inngår strategisk partnerskap
Lilleborg og Datec har inngått et strategisk samarbeid om å selge og levere CleanPilot-konseptet i Norge. Det gir Datec en samarbeidspartner som har god faglig kompetanse og et profesjonelt salgsapparat.
CleanPilot er en nettbrettløsning både for renholder og renholdsleder, som Datec selv beskriver som «et praktisk og profesjonelt verktøy som integrerer renholder i den moderne digitale organisasjon og som gjør det enklere å jobbe smart.»
Annonse
Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profesjonelle renholdsbransjen.
I en pressemelding skriver Datec følgende om partnerskapet som nå er inngått:
For Lilleborg er Datec en attraktiv partner med fokus på renhold og digitale løsninger. Sammen med Datecs eget salgs- og leveringsapparat, skal Lilleborg styrke og øke aktivitetene i det norske markedet. Renholdsbransjen har behov for flere digitale aktører med sterk faglig integritet og profesjonalitet, som kan bidra til at de som starter med digitaliseringsprosessen – og den digitale renholder – kan oppleve en trygg implementerings- og oppfølgingsprosess.
– Vi har et godt forhold til Lilleborg fra tidligere og kjenner deres styrker og kompetanse. Lilleborg sin klare digitale satsing og strategi i renholdsbransjen gjør oss trygge på at vi skal lykkes sammen. Lilleborg har i mange år benyttet våre verktøy og tjenester i sitt renholdsprogram, sier Jørgen Sannesmoen, CEO i Datec AS.
Karolina Henriksen, CEO i Lilleborg, beskriver partnerskapet slik:
– Samarbeidet med Datec er en del av den digitale satsingen til Lilleborg og gir oss en mulighet til å videreutvikle Lilleborgs digitale produkter og tjenester. Sammen har vi mulighet til å være med og endre måten renholdsbransjen jobber på og sørge for at både leverandør og oppdragsgiver av en renholdskontrakt får en bedre og mer effektiv hverdag, sier Henriksen.
Selskapene melder at målet med det strategiske samarbeidet er å skape økt verdi for eksisterende og nye kunder ved å effektivisere og digitalisere prosesser for renholdsbransjen gjennom salg og leveranse av CleanPilot.
Et dedikert team av selgere og fagpersoner fra Lilleborg har allerede vært gjennom et opplæringsprogram, og kompetansen på CleanPilot skal allerede være godt på plass.
Verktøyet tar utgangspunkt i at renholdskontrakten mellom leverandør og oppdragsgiver etableres på en digital plattform. Dette gir både leverandør og oppdragsgiver en felles løpende oversikt over status for renholdet.
Kilde: Pressemelding fra Lilleborg.
Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profesjonelle renholdsbransjen.