Medlemsbedriftene i NHO Service og Handel er arbeidsintensive og blant de som er mest fornøyd med tiltakspakkene under koronakrisen. Men fortsatt svinger synet på fremtidsutsiktene.
Medlemsbedriftene i NHO Service og Handel er arbeidsintensive og blant de som er mest fornøyd med tiltakspakkene under koronakrisen. Men fortsatt svinger synet på fremtidsutsiktene.

6 av 10 er fornøyde

Medlems­bedriftene i NHO Service og Handel er blant de mest for­nøyde med tiltaks­pakkene under korona­krisen.

Publisert Sist oppdatert

Samlet sett er NHO Service og Handel den landsforening i NHO som er klart mest fornøyd med tiltakene.

  • 64 prosent av medlemsbedriftene er fornøyd med kompensasjonsordningen for faste kostnader og tapt inntekt.
  • 67 prosent er godt fornøyd med reduksjon i arbeidsgivers lønnsplikt.
  • 61 prosent er i stor grad fornøyd med at arbeidstaker får full lønn i 20 dager ved permittering.
  • 57 prosent er i stor grad fornøyd med reduksjon i arbeidsgiverperioden for betaling av syke- og omsorgspenger.
  • 42 prosent er i stor grad fornøyd med redusert arbeidsgiveravgift.

Det viser en undersøkelse foretatt 16. og 17. april.

Det er nå noen færre som har pengeproblemer og noen færre som frykter konkurs, viser medlemsundersøkelsen:

  • 26 prosent har likviditetsproblemer, mot 31 prosent foregående uke.
  • 22 prosent ser en reell risiko for konkurs, mot 28 prosent foregående uke.
  • 17 prosent planlegger oppsigelser, mot 14 prosent sist.

Kilde: 6 av 10 i Service og Handel er fornøyd med tiltakene

https://www.nhosh.no/jus-hjelp/arbeidsliv/nyheter/6-av-10-i-service-og-handel-er-fornoyd-med-tiltakene/

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på