Kampanjen Bra bilvask skal få vekk de useriøse i bilvaske­markedet.
Kampanjen Bra bilvask skal få vekk de useriøse i bilvaske­markedet.

Antiskurk-kampanje er i gang

En kampanje for å få vekk skurkene i bilvaske­markedet er nå i gang.

Publisert

Kampanjen «Bærekraftig bilvask – for miljø og arbeidsliv» er et samarbeid mellom Fellesforbundet, Handel og Kontor, Virke Servicehandel og Fellestiltakene LO-Virke. Den ble lansert fredag, melder LO-organet FriFagbevegelse.

Initiativ for bærekraftig bilvask har allerede lansert et eget nettsted som gir forbrukerne mer informasjon om fordelene ved å velge bærekraftige og seriøse aktører i markedet for bilvask.

– Vi har mye erfaring med useriøse aktører i denne bransjen. Nye tall viser at 43 prosent av bedriftene vi har hatt tilsyn hos har brutt arbeidsmiljøloven, sier Olav Norheim, leder for A-krimsenteret i Oslo.

Ifølge A-krims rapporter er det 40 prosent av de useriøse aktørene som ikke følger myndighetenes retningslinjer når det kommer til miljøavfall.

Kilde: Skurkene i bilvaskmarkedet skal vekk. Se hvordan

https://frifagbevegelse.no/nyheter/skurkene-i-bilvaskmarkedet-skal-vekk-se-hvordan-6.158.724450.7e9e580ed9

Se også: https://brabilvask.no/

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

For deg som ønsker en aktiv deltakelse innen ditt fag og i din bransje og å holde deg oppdatert, er fagbladet Renholdsnytt et uvurderlig tidsskrift.

Bestill abonnement

Last ned bladet

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på