Nominerte til Årets Servicehelt 2020, øverst fra venstre: Adam Daak, Renate Haugland og Guri Kvam. Nederst fra venstre: Wanna Saosoong, Marianne Skretting, Gro Strøm og Maria Valderama.
Nominerte til Årets Servicehelt 2020, øverst fra venstre: Adam Daak, Renate Haugland og Guri Kvam. Nederst fra venstre: Wanna Saosoong, Marianne Skretting, Gro Strøm og Maria Valderama.

Årets Servicehelt: Disse er nominert

NFSR har denne gang fått inn sju kjempe­gode kandidater til sin pris Årets Servicehelt. Vinneren offentlig­gjøres 14. oktober.

Publisert

Vinneren vil bli avslørt under den digitale renholdskonferansen som arrangeres 14. oktober av Norsk Forening for Service og Renhold i samarbeid med Datec (påmeldingsfrist 12. oktober).

Ordnet etter alfabetet er de sju nominerte som følger (se nedenfor).

Vi gjør oppmerksom på at Renholdsnytt har lett redigert og forkortet noen av begrunnelsene, mens NFSR sitter på de originale begrunnelsene og tar sine beslutninger ut fra disse.

.

Adam Daak
Adam Daak

Adam Daak, ansatt i Coor og jobber i Store kantine på Equinors prosessanlegg på Kollsnes: Han er et av høydepunktene i dagen min. Du møtes alltid med et smil og en hyggelig samtale. Han er dedikert, jobber hardt, stolt av arbeidsplassen sin og er alltid positiv, uansett situasjon.Han behandler kundene sine med respekt, og det er tydelig at kundene hans også respekterer ham.

.

.

.

Renate Haugland
Renate Haugland

Renate Haugland, fagspesialist renhold i Coor: Renate har i mange år bygget opp faglig dyktige renholdere og ikke minst også sørget for å løfte opp nye generasjoner med renholdsledere. Hun startet tidlig arbeidet med å utdanne så mange som mulig av Coors renholdere i smitterenhold, og har vært sentral i å utvikle smittevaskmodulen i vår spillbaserte opplæringsplattform Coor My Leaning. Renate har en unik evne til å sette sin arbeidsgiver, kunder og medarbeidere først.

.

.

.

Guri Kvam
Guri Kvam

Guri Kvam i Lilleborgs fagavdeling: Har stått last og brast med kundene våre fra mars, da Covid-19 startet stor usikkerhet rundt smitte og smitterenhold. Hun har hatt flere samlinger og kurs på Teams denne våren, ledet møter med flere hundre deltakere og holdt intern opplæring i Lilleborg. Det aller meste har vært nettbasert og veldig uvant. Kundene våre har møtt ei dame med trygghet på alt hun sier og gjør, og hun har vært uunnværlig for oss i disse ukene.

.

.

.

Wanna Saosoong
Wanna Saosoong

Wanna Saosoong i Helse Førde HF: Hun legger sin ære at hennes ansvarsområde hele tiden er rent og fint. Hun følger oppsatte intervaller på nedvask og holder gulvene sine fine med polering jevnlig. Hun er ikke redd for å si ifra, men samtidig glad i lære nye ting. Hun stiller opp med sin kunnskap når kollegaer trenger henne, hjelper til ved behov, og vi bruker Wanna sin kunnskap når vi skal lage nye rutiner eller legge ut viktig info til våre renholdere.

.

.

.

Marianne Skretting
Marianne Skretting

Marianne Skretting er ansatt i Compass Group og jobber på Eldfisk Bravo: En gledesspreder med en latter som gjenkjennes av kunder og kolleger. Marianne er helt suveren å ha på laget. Hun er pliktoppfyllende, gjør en grundig jobb, prøver ut nye metoder og er en «team worker». Når hun er på mitt skift, vet jeg at jobben blir gjort. Det er ingenting som blir overlatt til neste skift. Hun yter god service til mannskapet. Er det noe som skal fikses, så gjør hun det.

.

.

.

Gro Strøm
Gro Strøm

Gro Strøm er ansatt i Compass Group og jobber på Eldfisk Sierra: En ekte lagspiller som alltid er der for kunder og medarbeidere. Gro er oppe og setter på kaffen før hun begynner på jobb slik at gjestene får nytraktet kaffe om morgenen, før vi andre begynner på jobb. Hun yter topp service til gjester. Ei superflink og snill dame, som vi alle setter veldig stor pris på.

.

.

.

Maria Valderama
Maria Valderama

Maria Valderama er ansatt i Eurest AS og tiden renholder hos Link Arkitekter i Oslo: Maria begynte hos oss som vikar og ble raskt et kjent navn hos våre kunder, som ønsket henne når det var behov for vikar. Kunden hun er hos i dag forguder henne – alltid blid, serviceinnstilt og ikke minst en veldig dyktig renholder. Maria utfører alltid jobben sin med et stort smil, tar seg alltid tid til å si hei og spørre hvordan det går.

.

.

.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

For deg som ønsker en aktiv deltakelse innen ditt fag og i din bransje og å holde deg oppdatert, er fagbladet Renholdsnytt et uvurderlig tidsskrift.

Bestill abonnement

Last ned bladet

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på