Servicekortet

Servicekortet for god service

– Servicekortet skal være et kvalitetsstempel for dem som jobber med service.

Publisert

Det sier Siv Sørmo og Marit Heimdal i Personalhuset. Sammen med Norsk Arbeidsmandsforbund (NAF) og NHO Service, har Personalhuset utviklet servicekortet.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

– Målet med servicekortet er at medarbeidere skal bli mer bevisste på at de jobber i serviceyrket, forklarer Sørmo.

For å få servicekortet må du ha minimum 150 timer arbeidserfaring i en servicebedrift, gjennomføre fire kursmodeller og bestå en prøve med spørsmål fra ulike servicesituasjoner. Kurset består av fire moduler. Hver modul består av to dager á sju timer, og kursperioden strekker seg over fire uker. Kurset har både teoretisk og praktisk tilsnitt.

– Det er utrolig gøy å se hvor stolte de som har fått kortet blir og hvor mer bevisste de er blitt på jobben sin, sier Sørmo.

– Kurset bidrar til holdningsendring ved aktiv deltakelse til positivt arbeidsmiljø. Å sende sine ansatte på kurset er et virkemiddel for å være en attraktiv arbeidsgiver. Vi mener også at kurset er et konkurransefortrinn i innsalg til nye og eksisterende kunder, mener Heimdal.

Så langt har 150 personer tatt servicekortet.

– Tilbakemeldingene vi har fått kunne ikke vært bedre. 100 prosent sier at de er blitt mer bevisste som serviceyter, og 100 prosent sier at de vil anbefale kurset videre, forteller de.

Powered by Labrador CMS