Comfort Hotel Trondheim

Choice-hotell med bare 13 ansatte

Comfort Hotel Trondheim har kun 13 ansatte. - Vi satser på en ny, spennende og effektiv driftsform, sier hotelldirektør Cathrine Stadsvik. Årsaken til det lave antallet ansatte er outsourcing av en rekke tjenester, som renhold, kafédrift med frokostservering, vaktmestertjeneste og nattevakt.  

Publisert

Det nyåpnede hotellet i Trondheim markedsfører seg som et effektivt, urbant og moderne hotell med nytenkende løsninger, og friske, frekke og funksjonelle rom.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

Til å administrere hotellet og alle 195 rom, har Choice-sjef Petter Stordalen ansatt kun 13 personer.

Et pilotprosjekt

- Vi er et pilotprosjekt i Choice-kjeden i Skandinavia, sier en fornøyd Cathrine Stadsvik til Adresseavisen.

- At vi har satt bort driften på denne måten, gjør at vi i realiteten er fire firma som driver hotellet sammen. Slik får vi de beste folkene på rett sted, og personer som er eksperter på hvert sitt område. Jeg som direktør får frigitt tid til det jeg egentlig skal drive med, i stedet for å administrere for eksempel sykefravær, sier Cathrine Stadsvik til avisen.

I joggedress

Hotelldirektøren tror ikke gjestene merker noe til ansvarsdelingen på hotellet. En av grunnene til det er antrekket til personellet.

- Vi er det første hotellet som har byttet ut de tradisjonelle hotelluniformene med hvit skjorte og vest. Her går vi alle som én kledd i svarte joggedresser og hvite joggesko, forklarer Stadsvik.

Den eneste måten du kan se at Stadsvik er hotellets sjef på, er den rosa påskriften på ryggen, hvor det står manager.

Betaler for bruk

Comfort hotell benytter ISS til renhold.

- Fordelen med å sette ut renhold er at vi betaler kun for det vi bruker. Hvis vi har brukt 100 rom, betaler vi for renhold av 100 rom og ikke 195. Et hotell er ikke like lønnsomt 365 dager i året. Outsourcing er en billigere og smartere løsning for oss. Samtidig er det å sette ut renhold det mest spesielle med løsning hotellet har valgt. Renhold av rom ligger nært kjernevirksomheten til et hotell. Hvis det slurves med renholdet, går det fort ut over hotellets renommé, mener hun.

Ikke minibar

Det er heller ikke minibar på rommene.

- Minibar betyr mye svinn og mye arbeid, sier hotelldirektøren.

Et annet effektiviseringstiltak som er på gang, er innsjekkingsautomater i lobbyen. På den måten kan du sjekke inn på samme måte som på flyplassene.

Adresseavisen

Powered by Labrador CMS