Restaurant-toalett.jpg

Dårlig rengjorte toaletter skremmer bort gjestene

79 prosent av svenskene har snudd i døren til en restaurant de siste årene, fordi den ikke har vært ren. Dette gjelder spesielt hvis toalettene ikke er vasket godt nok, viser en nylig gjennomført undersøkelse.

Publisert

Undersøkelse viser at svenskene går fra restauranter hvor toalettene er dårlig rengjort. (Ill.foto: Colourbox.com).

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

De besøkende (87 prosent) konkluderer med at om toalettet ikke er rent, så er heller ikke kjøkkenet det, skriver cleannet.se.

Fine restauranter, kveldsåpne restauranter og hotellrestauranter får best karakter når det gjelder hygiene. Totalt 500 svensker og 4 000 europeere har deltatt i undersøkelsen, ”årets toalettbarometer”, som er foretatt av Tork. Resultatene vil bli presenter på World Toilet Day 19. november.

Svenskene er mest skeptisk til hygienen på gatekjøkken, pizzeriaer og fastfood kjeder. De som får betydelig bedre skussmål er finere restauranter, hotellrestauranter, tett fulgt av restauranter i nabolaget og sushibarer.

Åpent kjøkken

For at de besøkende skal oppleve restauranten som ren, forteller undersøkelsen at det er viktig med et ryddig rom (58 prosent), et rengjort toalett (37 prosent), og at det er mulig å se inn på kjøkkenet (5 prosent). Den forteller også at svenskene helst besøker et restauranttoalett eller toalettet på jobben. De fleste unngår disse fasilitetene på tog og flyplasser, i tillegg til offentlige toaletter i byen.

"
Powered by Labrador CMS