Proff-salgssjef Espen Tho ønsker velkommen til nytt Miele-bygg i Asker. Med showroom på 900 kvadratmeter og moderne fasiliteter for faglige input, ser den tyske produsenten frem til å øke markedsandelen i Norge.
Den norske Miele-sjefen Dag Steenfeldt-Foss (i midten) er stolt av det nye signalbygget. Markus Miele (t.v.) og Reinhard Zinkann fra toppledelsen i det tyske familieselskapet, gleder seg over den gode markedsføringen mot E18. (Foto: Even Rise).
Annonse
Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profesjonelle renholdsbransjen.
– Vi er stolte og glade for å kunne tilby publikum og forhandlere et utstillingsvindu og inspirasjonssenter, sier administrerende direktør Dag Steenfeldt-Foss i Miele AS.
I høst forlot de sine gamle lokaler på Rud, til fordel for selvfinansiert nybygg. Dette er på 5600 kvadratmeter langs Nesbruveien i Asker.Salgssjef Espen Tho i Miele Professional ser frem til å kunne ta i mot proffkunder i det nye senteret. Tidligere har visnings- og demonstrasjonsmulighetene vært begrenset.– Det er betydningsfullt for oss å kunne vise frem produktene våre. Derfor er det åpent fra mandag til og med lørdag, sier Tho.
Miele AS har satset mest innen vaskeridelen av proffmarkedet. Oppvaskmaskiner for storhusholdningbransjen kommer på en god andreplass. En spissing av oppvasksegmentet i form av rengjøringsutstyr for medisinteknikk, utgjør også en stadig viktigere del av omsetningen. Dette handler om desinfeksjons- og steriliseringsutstyr for blant annet sykehus, tannleger og laboratorier.– Miele Professional er en viktig avdeling for oss, sier Steenfeldt-Foss.
I det nye bygget er det foruten kontorer og utstilling, et stort verksted og delelager. Det er også prioritert å ha egnede lokaler for produktopplæring, lanseringer, matkurs, samt andre kursopplegg. I tillegg til de 5600 kvadratmeterne som utgjør selve bygget, er det også 2000 kvadratmeter for parkering.
Les mer om Miele og deres nye Miele Center i papirutgaven av Renholdsnytt som kommer snart.