hotell-illustrasjon

Det viktigste: Renhold

Renhold er den viktigste faktoren for gjestenes trivsel på hotellet.

Publisert

Det viser en ny undersøkelse fra det britiske renholdsselskapet Emprise, som har blant annet Hilton Worldwide og De Vere Hotels som kunder.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

Undersøkelsen er utført på både det europeiske og amerikanske markedet, og hele 97 % av hotellgjestene som deltok svarte at godt renhold er den viktigste faktoren når de bor på hotell.

Dermed kan renhold i seg selv være et inntektspotensial for hoteller, restauranter og barer, understreker selskapet i en pressemelding.

Det kommer også frem av undersøkelsen at én negativ omtale på Twitter, Facebook eller YouTube kan koste et hotell rundt 30 gjester.

Powered by Labrador CMS