byrakrati

– Skaper mye byråkrati

Renholdsbransjen opplever at unyanserte oppfølgningsråd ved kundetilsyn gir trippelbyråkrati, ifølge næringspolitisk rådgiver Henrik Bjørge i NHO Service.

Publisert

Uttalelsen kommer i en artikkel på NHO Service sine nettsider, der organisasjonen tar til orde for en mindre byråkratisk godkjenningsordning.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

– Det er et merkbart skifte i fokus på kunden og vi er glade for tilsynets satsning, men urolig for et omfattende byråkrati som flere i arbeidstilsynet i praksis har pålagt kundene under tilsyn, sier næringspolitisk rådgiver og adv.flm Henrik Bjørge.

Videre skriver NHO Service:

«NHO Service mener at en ting er å kreve grundig dokumentasjonen fra ukjente samarbeidspartnere, men å måtte gjøre dette uten at det er noe grunn for mistanke fra velkjente leverandører eller knyttet til enkeltstående stikk-kontroller, blir feil om all denne informasjonen automatisk skal kreves ved hver eneste kontrakt. Tilsvarende at man krever det flere ganger på samme år.»

Les hele artikkelen, med NHO Service sitt forslag til en mindre byråkratisk løsning her.

Powered by Labrador CMS