myterogfakta

Myte eller fakta?

NHO Service har lansert heftet «Myter og fakta om konkurranse», som skal tydeliggjøre nettopp hva som er myter og fakta i debatten omkring konkurranseutsetting.

Publisert

I heftet tar NHO Service for seg en rekke påstander om konkurranseutsetting, og forsøker å bekrefte eller avkrefte disse ved hjelp av faktaopplysninger de sitter på. De gir også sine kommentarer til påstander som:

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

"Alt dreier seg om å spare penger" "Adecco-saken viser at konkurranseutsetting ikke er bra” "Konkurranse fører til at de ansatte må jobbe mer og de blir syke av det" "Private leverer dårligere kvalitet” "Private bedrifter tilbyr dårligere lønn”"Å gjennomføre anbud er dyrt"

NHO Service peker blant annet på hvordan konkurranseutsetting av renhold har bidratt til innovasjon og utvikling både av metoder, logistikk og drift i renholdsbransjen, og skriver at:

Den seriøse delen av bransjen er god på tilrettelegging av arbeidet og oppfølging av ansatte for å forebygge muskel og skjelettplager gjennom opplæring i riktige metoder, oppfordring og støtte til trening på fritiden og tidlig intervensjon ved tilløp til plager.

Heftet kan lastes end på NHO Service sine nettsider.

Powered by Labrador CMS