
Ny app: NAV Sykefravær
Appen skal gjøre det enklere for små og mellomstore virksomheter å følge opp sykmeldte medarbeidere og overholde fristene i oppfølgingsarbeidet.
Appen er laget for ledere med ansvar for oppfølging av sykmeldte medarbeidere.

– Denne applikasjonen vil gi god informasjon og støtte arbeidsgiverne i det praktiske oppfølgingsarbeidet, sier seksjonssjef May Britt Christoffersen i Arbeids- og velferdsdirektoratet til nav.no.
«NAV Sykefravær» inneholder:
- Huskeliste over lovpålagte oppfølgingspunkter med informasjon om tidsfrister og hvem som har ansvaret.
- Etvarslingssystem som gir påminnelser underveis.Den varsler om alle kommende aktiviteterfor sykmeldte medarbeidere to uker før fristen går ut med en siste påminnelse samme dag.
- Tips og råd, blant annet om hvordan arbeidsgivere kan forebygge sykefravær og legge til rette for at arbeidstakere som er sykmeldt kan fortsette i arbeid.
iPhone-versjonen kan lastes ned nå, mens Android-versjonen lanseres til høsten.
«NAV Sykefravær» er utviklet av NAV i samarbeid med Arbeidstilsynet, og kan lastes ned her.
Appen kan også lastes ned ved å scanne QR-koden under:
"
