nav_app_liten
nav_app_liten

Ny app: NAV Sykefravær

Appen skal gjøre det enklere for små og mellomstore virksomheter å følge opp sykmeldte medarbeidere og overholde fristene i oppfølgingsarbeidet.

Publisert

Appen er laget for ledere med ansvar for oppfølging av sykmeldte medarbeidere.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

– Denne applikasjonen vil gi god informasjon og støtte arbeidsgiverne i det praktiske oppfølgingsarbeidet, sier seksjonssjef May Britt Christoffersen i Arbeids- og velferdsdirektoratet til nav.no.

«NAV Sykefravær» inneholder:

  • Huskeliste over lovpålagte oppfølgingspunkter med informasjon om tidsfrister og hvem som har ansvaret.
  • Etvarslingssystem som gir påminnelser underveis.Den varsler om alle kommende aktiviteterfor sykmeldte medarbeidere to uker før fristen går ut med en siste påminnelse samme dag.
  • Tips og råd, blant annet om hvordan arbeidsgivere kan forebygge sykefravær og legge til rette for at arbeidstakere som er sykmeldt kan fortsette i arbeid.

iPhone-versjonen kan lastes ned nå, mens Android-versjonen lanseres til høsten.

«NAV Sykefravær» er utviklet av NAV i samarbeid med Arbeidstilsynet, og kan lastes ned her.

Appen kan også lastes ned ved å scanne QR-koden under:

"

Powered by Labrador CMS