Fra venstre: LO-leder Gerd Kristiansen, fra Bypost Hans Peter Mikaelsen, NHO-sjef Kristin Skogen Lund, fra Toma Arnt Morten Skei og Roger Urhaug, fra Bypost Linn Fagerberg, fra Radisson Alna Linn Dyrkorn, og Arbeids- og sosial­minister Anniken Hauglie. Foto: Baard Fiksdal, NHO Service

Toma vant Ringer i Vannet-pris

Toma Gruppen har som én av tre virksom­heter vunnet Ringer i Vannet-prisen 2016 for sitt mål­rettede arbeid for å få personer med redusert arbeids­evne ut i yrkes­livet.

Publisert

Prisene ble delt ut under NHOs HR-dag 13. september og de tre som ble kåret som vinner i 2016 ble Radisson Blue Hotel Alna, Toma Gruppen og Bypost i Horten.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

- Ringer i Vannet er et av de NHO-prosjektene jeg er mest glad i. Man ser så tydelig hvilken nytte det gir menneskene og bedriftens som er involvert. Og man ser like tydelig hvilken nytte det gir samfunnet, sa NHO-sjef Kristin Skogen Lund, da hun delte ut Ringer i Vannet-prisen 2016.

Som begrunnelse for tildelingen til renholds- og tjeneste­leverandøren Toma Gruppen, er blant annet at Toma har jobbet systematisk med Ringer i Vannet i tre år, i samtlige avdelinger på lands­basis, legger stor vekt på kompetanse­heving for dem som er i praksis før fast jobb, og at selskapet har ansatt 34 personer i kantine, renhold og administrasjon i et ellers vekslende arbeids­marked de to siste årene.

Som begrunnelse for tildelingen til Radisson Blu Hotel, Oslo Alna, er blant annet at hotellet er flinke til å følge opp kandidater og har ansatt mer enn ti personer siden de startet et samarbeid med arbeids- og inkluderings­bedriften KAREA-Varbas i 2014.

Som begrunnelse for gründer­bedriften Bypost i Horten, er blant annet at 8 av 11 ansatte er blitt rekruttert gjennom Ringer i Vannet, at bedriften har utmerket seg ved å være åpen for å la folk med til dels store helse­messige vansker få prøve seg i bedriften.

Mer om pristildelingen og begrunnelsene hos NHO Service: Mange gledestårer, http://www.nhoservice.no/article.php?articleID=6396&categoryID=113

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på

Powered by Labrador CMS