Ecolab har lansert et nytt håndhygieneprogram kalt Nexa, som skal kombinere bakteriedrepende kjemi, nyskapende dispenserteknologi og kundestøtte.
Alle vet hvor viktig håndhygiene er, men likevel vasker ikke 95 % av befolkningen hendene sine tilstrekkelig, i følge en undersøkelse ved Queen Mary University of London (QMUL) og London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM).
Grunner til dette kan være alt fra skitne såpedispensere som virker avskrekkende, til manglende formell opplæring og lav risikobevissthet, skriver Ecolab i en pressemelding om sitt nye hygieneprogrammet.
– Nexa er løsningen for å oppnå god håndhygienepraksis», mener Bryan Maser, Ecolabs markedsføringssjef for Institutional Europa.
– Hvert år vasker 1,2 milliarder mennesker hendene sine med Ecolabs produkter, så vi vet hva som kreves for å implementere gode håndhygienerutiner. Blandingen av effektiv dosering og effektive produkter kombinert med korrekte prosedyrer og kontinuerlig kundestøtte sikrer de rette resultatene for våre kunder, sier han.
Nexa håndsåpedispenser har en dryppfri pumpe som trekker tilbake overflødig produkt. Det skal bidra til å hindre uhell forårsaket av glatte gulv. Den moderne pumpeteknologien minimerer også produktsløsing, siden den suger ut inntil 99 % av produktet som befinner seg i Nexas lufttette og lett resirkulerbare flasker.
Ifølge Ecolab skal flerbruksenhetene være lette å fylle opp igjen og passe for alle typer Nexa-produkter, enten det er gelé, væske eller skum. Dessuten skal den energieffektive, berøringsfrie dispenseren rekke til 44 % flere håndvasker før man behøver å bytte batterier.*
– Bare det å kjøpe håndsåpe fører ikke alene til god håndhygienepraksis. Dette er grunnen til at våre Ecolab-spesialister samarbeider med kundene for å gi de ansatte ekspertopplæring, hjelpe til med å innføre gode håndhygienerutiner og gi regelmessig oppfølging, skriver Ecolab.
* I løpet av 50 måneder med 50 aktiveringer per dag, i sammenlignende testerder Ecolabs Nexa berøringsfrie dispenser og en ledende dispenser av et annet merke ble brukt (USA).